Begivenheden er planlagt til 23. aug. er aflyst/og dato flyttet p.g.a. Corona-krisen til 12. sept. – forudsat at der er forsamlingsfrihed i sept.

Da mange af årets vetetantræf – p.g.a. Corona virus er aflyst –  har vi besluttet at udvide dette 8. års veterantræf for Busser og Lastbiler, med også at invitere biler, motorcykler der er  historiske / veteran indregistrerede køretøjer til at deltage.

Her følger i grove træk rammerne. (detaljeret program er klar 1.7.)

Arrangementet har 3 Forløb:

1. Orienteringsløb for biler (u/3500 kg.) og motorcykler (nødvendig med tilmelding og deltagergebyr, tilmelding fra 15.7. – senest 2. aug.)
  2. Orienteringsløb for busser og lastbiler. Tilmelding som for biler og motorcykler.
  3. Gælder øvrige der blot vil fremvise deres køretøj, nyde samvær med ligesindede, men ikke deltager i orienteringsløbene. Disse artsfælder møder op på Havnen i Skælskør fra kl. 11.00 – hvor der bliver anvist plads ved ankomsten.
  4. For alle Jer i kategori 3 og mødested efter kl. 11.00 på havnen og Lagunen i Skælskør: Gratis deltagelse.

Gældende for deltagerne i fase 1 og 2:

Mødested: Skælskør Hallen, Sorøvej 90 4230 Skælskør.

Ankomst mellem 8 – 9.00

9.45: Første og ældste køretøj sendes ud på ruten/ruterne.

Der er morgenmad til alle tilmeldte/registrerede deltagere. Morgenmaden er betalt i deltagergebyret. (deltagergebyr og endeligt program er klar ultimo juli. Andre interesserede og tilskuere kan købe kaffe og/eller morgenmad til dagens pris. (prisen oplyses når endeligt program ultimo juni er klar).

De deltagende køretøjer i orienteringsløbene kommer ud på en omkring 60-70 km. rute. De tunge køretøjer får deres egen rute. Biler og motorcykler får også deres egen rute, så spreder os bedre på vejene i det skønne landskab.

Ruterne afsluttes med opmarchering på havneområdet i Skælskør fra ca. kl. 11.30 til 13.00 (tunge køretøjer så vidt muligt samles samme sted, personbiler og motorcykler på øvrige arealer og gågaden Algade.

Der vil være 3 øl/vand salgssteder på havneområderne, samt salg af div. madvarer flere steder. Desuden telte o.l. med forskellige udstillinger m.m.

Derudover har byens restauranter og cafe´er gode tilbud.

Stort område med fjernstyrede kørende skalamodeller af lastbiler, entreprenørmaskiner m.fl.

Forventer at byens forretninger holder åben til kl. 20.00. (nærmere herom ved endeligt program ultimo juni).

Rundture med busmusets veteranbusser.

Havneområdet i Skælskør afspærret for al trafik i dagens anledning – og derfor et stort festområde for veteran køretøjerne og vore besøgende.

Vi overvejer festlig afslutning med spisning og lidt underholdning fra kl. 18.00 /se programmet på hjemmesiden ultimo juni)

Forventer aftale om affyring af fyrværkeri kl. 20.15

Hvis vi bliver nød til at aflyse arrangementet på grund af Corona problematikken og begrænsningerne på antal forsamlede, vil betalt deltagergebyr blive refunderet.

Ønsker man at blive i Skælskør området har Danmarks Busmuseum åben dagen efter søndag d. 13. 9. Her kan bl.a. ses vores temaudstilling om ”De Danske Hvide Busser” – og alle de andre udstillede veteranbusser, rundture, Dobbeltdækker Cafe´ m.m.m.

Ole Vang

Direktør/museumsleder