Veterantræf i Skælskør

Hjem/DBM/Veterantræf i Skælskør
Indlæser Begivenheder

2021 Veterantræf i Skælskør lørdag d. 28. aug.

MC-Veteran/Motorcykler, Veteran og historiske biler, Vetertan Lastbiler og busser.

Kom til en spontan spændende ”Sparke dæk dag” med alle disse blandede køretøjer.

Ingen startgebyrer.

Kl. 9-10.00 Dagens start med morgenkaffe og rundstykker hos Danmarks Busmuseum på Fabriksvej 1, 4230 Skælskør. Gratis kaffe/rundstykke til chaufføren på de første 100 køretøjer.

Øvrige gæster/medkørere betaler til kaffekassen på stedet, hvad de selv syntes og formår.

Køretøjerne kan komme ind på anvist plads fra kl. 8.15

Rundtur:

Kl. 10.00 ruller alle køretøjerne ud på landevejene i det SydVestsjællandske område.

Rute 1: Motorcykler, efter anvist rute med ”førerhund” på motorcykel.
Rute 2: Veteran og historiske biler, med anvist rute / ”førerhund” i veteranbil.
Rute 3: Veteran lastbiler/busser med anvist rute / ”førerhund” i en bus.

Ruterne har en længde i omegnen af 60-75 km.

Der er indlagt pitstop undervejs. Mulighed for forfriskning.

Alle køretøjer lander på havnen, Lagunen og Algade i Skælskør mellem kl. 11 og 12.30

Lastbiler, busser kører ind ad Havnevej med indkørsel fra Nor Vejen til anvist parkering på havneområderne, grus plads med mere efter anvisning af P-vagt. Store Amerikanerbiler kan evt. klemmes ind ved siden af busser og lastbiler.

Motorcykler kører ind fra Skovvej, Gl. Torv, Vestergade over broen og parkerer i højre side i hele Algade til og med Nytorv.

De 4-hjulede køretøjer u/3500 kg. kører ind fra Norvejen videre ad Skovvej, til venstre ved Gl. Torv ad Vestergade, til venstre igen ad Smedestræde til Lagunen, eller Bibliotekets P-plads.
Følg P-vagternes anvisninger.

Aktiviteter: Byens forretninger holder åben til kl. 16.00 – så der kan shoppes på de gode tilbud.

Der sælges slagterens hjemmelavede lækre ristede pølser og bagerens nybagte pølsebrød. Kaffe/kagevogn. Harboes store øl bar for salg af fadøl og sodavand.

Udstilling og kørsel med fjernstyrede skalamodeller i lastbiler og entreprenørmaskiner, Truck Mini.

Busmuseets KreaBus med guidet leg og læring, tegning, maling m.m. for børn og unge.

Musik på Kajen m.m.

Se mere på Facebook